Arakanlılara yardımlar sürüyor

HASENE International e. V.

Kreissparkasse Köln
IBAN: DE80 3705 0299 0149 2890 54
BIC: COKSDE33XXX

ACİL YARDIM

Arakanlılara yardımlar sürüyor

Hasene Derneği acil yardım çalışmaları için üçüncü bir heyetini Bangladeş’e gönderdi.

Hasene Derneği Myanmar’ın Arakan eyaletindeki zulümden kaçarak Bangladeş’e sığınan Arakanlılara yardımlarını sürdürüyor. Daha önce iki heyetle gıda ve nakdî yardım çalışmaları yürüten Hasene, üçüncü bir heyetini Hasene çadır kenti çalışmaları için gönderdi. Yardım çalışmalarını takip etmek üzere Hasene Köln Bölge Temsilcisi Halil Yılmaz, gözlemciler Murat Sevinç ve Muhammed Semih Meriç bölgeye gitti.

Sınırda yardım çalışmaları sürüyor

Hasene Bölge Temsilcisi Halil Yılmaz Arakanlılara yardım etmek için Bangladeş Arakan sınırına hareket ettiklerini söyledi. Yılmaz, “Arakanlılara yardım ulaştırmak için yola çıktık. Köln Havalimanı’ndan İstanbul’a, buradan da Bangladeş’in başkenti Dakka’ya uçtuk. Dakka’dan Cox’s Bazar’a geçtik. Trafikteki dağınıklık ve gürültü, havadaki sıcaklıkla birlikte bir ağırlık ve ağır bir koku ilk dikkatimizi çeken husus oldu bölgede. Cox’s Bazar, Bangladeş Arakan sınırındaki, Arakan’dan kaçanların sığındığı sınır şehri. Yorucu bir yolculuğun ardından ulaştık Arakanlıların bulunduğu kamplara. Gerekli görüşme ve istişarelerimizi yaptık. Değişik ülkelerden çok sayıda yardım kuruluşunu burada görmek mümkün.” diye konuştu.

Yaşantımız yaşantılarından ne kadar da farklı

Arakanlıların kaldıkları çadırları gezen ve yaşam yerlerine dair bilgi veren Halil Yılmaz sözlerine şöyle devam etti: “Arakan’daki zulümden kaçarak Bangladeş’teki kamplara sığınan Arakanlılara bir kez daha yardım elimizi uzatıyoruz ve bu eli uzatmayı sürdüreceğiz. Başını sokacağı çadırı olanlar kendilerini şanslı addediyorlar. Buradakiler yine de hâllerine şükrediyorlar. Birkaç çadıra girdik. Mutfak bölümü, çadırın bir köşesinde birkaç kap kacaktan müteşekkil. Ne kadar da farklı bir yaşamlara sahibiz, buradakilerle kendi yaşantılarımızı karşılaştırdığımızda. Buraya yapılan yardımlar çok önemli. Çocuklar var, kadınlar var, yaşlılar var, hastalar var. İşte bu yüzden buraya dönük yardımların devam etmesi gerekiyor. Şartların zor olduğu bu gibi yerlerde, Hasene balonları ile çocuklarla oynayıp, onların sevincine vesile olmak, onlara ilgi ve sevgimizi göstermek onlar için de bizim için de bambaşka bir duyguydu.”

Buralarda olan şey yokun varlığı

Halil Yılmaz sınırdaki kamplarda gıda ve nakdî yardım yaptıklarını söyledi. Kamplar hakkında bilgi de veren Yılmaz şöyle konuştu: “Balu Kali kampı kendi içerisinde Balu Kali 1, 2 vs. diye birçok kampı barındırıyor. Kamptaki girişler güvenlik şeridi ile çevrilmiş. Burada gıda yardımında ve nakdî yardımda bulunduk. Kutupalong Kampı gıda dağıttığımız bir diğer kamptı. Şaporidip sınıra daha yakın bir nokta dağlarla çevrili. Arakan bu dağların ardında. Arakanlıların bu dağları geçerek Bangladeş’e ulaştığını öğreniyoruz. Buradan güvenlik güçleri tarafından alınan Arakanlılar Tek Naf denilen mülteci toplama noktasına getiriliyor. Burada kayıt işlemleri yapılıyor. Buradan da kamyonlarla kamplara dağıtılıyorlar. İçerisinde pirinç, yağ, patates olan yardımlarımızı ihtiyaç sahibi, mazlum Arakanlılara dağıttık. Yüzlerece insan bir parça yardım alabilmek için uzun kuyruklar oluşturdular. Yaşam burada hiç kolay değil. Küçücük bir kız çocuğu kafasına koyduğu pirinç çuvalını taşıyamayınca, diğer yardım kalemlerini taşıması noktasında görevlilerimiz yardım ettiler. İhtiyaç çok fazla. Buralarda olan şey yokun varlığı. Ayrıca 200 aileye zarfta nakdî yardımda bulunduk. Bu miktar buradaki mazlumların günlük ihtiyaçlarını karşılaması için yaptığımız yardımdı. Kamp yerlerinde alışveriş yapılacak yerler de mevcut.”

Hasene çadır kenti

Amaçlarının Arakanlılar için 500 kişilik Hasene çadır kenti oluşturmak olduğunu ifade eden Yılmaz, konuya dair şunları söyledi: “En kullanışlı çadırlara ulaşabilmek için detaylı bir araştırma yaptık. İlk etapta 50 çadır temin ettik. İçerisinde banyo ve tuvalet de olan çadırlardan oluşan, ayrıca çadır hastane, çadır okul ve çadır mescit de bulunduran, 500 çadırlık bir Hasene çadır kenti oluşturmak için yetkililerle gerekli görüşmelerimizi yaptık. Yer hususunda talebimizi ilettik.”

Halil Yılmaz sınırdaki kamplarda bulunan Arakanlılara ayrıca binlerce battaniye yardımı yaptıklarını söyledi.

Burada çocuk olmak demek…

Hasene Gözlemcisi Murat Sevinç Arakanlı çocuklara dikkat çekti ve şunları söyledi: “Çocuklar dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar yine çocuk. Onların dünyaları farklı. Olayları çocuk dünyasından okumaya ve anlamaya çalışıyorlar. Fakat buradaki çocukların durumu çok farklı. Burada çocuk olmak demek, aç ve açıkta kalmak demek. Zor şartlardan en fazla etkilenen hep çocuklar oluyor. Buradaki çocukların şeker veya çikolata verdiğinizde yüzlerindeki hüzünle karışık sevinçlerini görmek bizleri etkiliyor. Dünyanın diğer bir ucundayız. Tüm meşakkatine rağmen bu çalışmaların bir parçası olmak mutlu ediyor bizleri.”